Aleš z Rice Lake poprvé!

Vážení čtenáři,
jmenuji se Aleš Hrdina a tento rok Vás budu společně s Matějem Mlynářem zásobovat články o průběhu výměnného pobytu v sesterském městě Rice Lake. Následující rok budeme navštěvovat Rice Lake High school jako obyčejný studenti.

Můj roční pobyt začal 20. srpna v šest hodin ráno na letišti Václava Havla v Praze, kde jsem se rozloučil s rodiči a vyrazil směrem Minneapolis. Po třinácti hodinách jsem dorazil na určené místo. Zde čekala rodina Kucko. Mám dva rodiče, šestnáctiletou sestru, patnáctiletého a dvanáctiletého bratra. Doma mají dva psy a kočky. V Minneapolis proběhla ještě jedna zastávka. Rodina mě vzala společně s Matějem na večeři do BBQ restaurace. Večeře naplněná příjemnou konverzací proběhla velice rychle.

Druhý den mě vzali rybařit na místní jezero. Nejdříve jsme ale museli vyzvednout loď, kterou můj host otec uskladňuje u svého bratrance, který je zároveň ředitelem školy. K večeru jsme se k němu opět vrátili, tentokrát na menší sešlost rodiny a přátel. Seznámil jsem se s mnoha novými lidmi. Jeden z nich byl i Ryan, který se zúčastnil měsíčního studijního pobytu na Slovensku.

Neuběhl ani týden a jeli jsem opět do Minneapolis na letiště. Tentokrát jsme letěli do San Antonia v Texasu. S vypůjčeným autem jsem po dvou hodinách dorazili do apartmánu. Druhý den přijel Shaynův kamarád Marc z armády. Ten nás poučil o rybaření v oceánu. Můžete si ho představit jako stereotypního Texasana, za opaskem Glock 26 a nesmím zapomenout na lásku k lovení. K večeru jsme vyrazili na jedno z mnoha mol. Mnoho štěstí jsme s rybařením neměli.

Následujícího dne na nás čekalo opravdové rybaření na otevřeném moři. Za pomoci místního průvodce se nám povedlo okolo třiceti až čtyřiceti úlovků, bohužel ne všechny jsme si mohli ponechat. Výsledek činil 13 ryb po osmi hodinách. Dále dovolená probíhala v odpočinkovém duchu.

Včera odpoledne jsem se zúčastnil pikniku pro výměnné studenty a lidi podílející se na organizaci mezinárodních pobytů, jak v minulosti, tak i v současnosti. Poznal jsem spoustu nových lidí včetně ostatních účastníků výměnného pobytu. Celkově je zde 5 zahraničních studentů – tři z České republiky, jedna studentka z Thajska a jedna z Itálie. Prvního září započala škola prvákům a novým žákům. Provedli nás školou ukázali nám veškeré učebny, a pak následovala samostatná cesta do tříd dle rozvrhu. Druhé září bylo prvním školním dnem pro většinu studentů. Učitelé předali základní informace o následujícím průběhu hodin. K mému překvapení sdělili informace i o svém osobním životě.

Přeji krásný den a pokračování můžete očekávat za měsíc.